lördag 20 oktober 2012

Kalkonpytt med pepparrotskräm

Har dom senaste dagarna känt mig svag i kroppen, fått svullna halsmandlar och inte alls varit sugen på mat.
Igår gjorde jag en ost och kantarellpaj. Trodde det bara var jag som tyckte den smaka konstig pga av mitt tillstånd men något fel måste det varit när Lana 00.30 på natten spyr ner hela sig...? Så det resterna som jag fryste in för att ha som matlåda känns inte jätte lockande.

Idag gjorde vi kalkonpytt med rotfrukter och broccoli! Sååå gott blev köttet!! Jag hade en kalkonstek i ugnen på 175 grader i ca 1,5 timme. Lät den sedan svalna av i folie och skar upp i småbitar.
Skalade och hackade sedan palsternacka, kålrot, rotselleri och gullök. Stekte de några minuter. Hällde på några dl vatten och grönsaksbuljong. Det puttrade ca 10 min. Under tiden tinade jag broccoli i micron. Broccoli och köttet åkte med rotfrukterna sista minuterna.
Blandade crème fraisch med pepparrotskräm på tub och hade till!

Rätten är väl okej ur lchfvinkel. Är man väldigt rädd för kolhydraterna välj bort palsternackan!

Imorgon ska jag inte va rädd för kolhydraterna för då blir det kusinkalas för två prinsessor!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar