lördag 16 februari 2013

Film och sorbettips

Ja igår såg vi The Impossible. Jag log, jag grät, fick ont i magen och fick se kärlek och kämpande. En verklighetsbaserad film från tsunamin i Thailand 2004, med bra skådespelare! Man vet ju inte exakt vad som är sant men man fick definitivt en verklighet slängd i ansiktet och en rejäl tankeställare!! Har tänkt på den hela dagen.... Fy faan va hemskt... Vilket helvete på jorden...vilket kaos....panik!! Från paradis till helvete.... Splittrade familjer... Döda små barn...
Välgjord film som man verkligen borde se och lämna en extra tanke åt!

Till nått helt annat;
Kolhydrater!! Som jag ätit alldelses för mycket av denna veckan... Inte bra med semeldag, valentine och inventering på jobbet samma vecka.... Känner mig tröttare och hungrigare oftare...
Väldigt svag för sockret!
Men för ett tag sedan gjorde jag en fullträff i LCHF-bakningen igen, som jag glömt tipsa om; Sorbet! Gjorde med hallonsmak!

Mixade 1/2 liter frukt med ca 1/2 dl sukrin och 2,5 dl vatten. Sedan hade jag blandningen i frysen 1 timme. Vispade 3 äggvitor med 1/2 dl sukrin och blandade i fruktblandningen. La det i form och frös i 2 timmar till!
Sedan hade jag en god sorbet :)
Ingen bra bild på det men bättre än inget :)





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar