tisdag 20 november 2012

Tiden

Helt sjukt va TIDEN bara försvinner!
och bättre blev det ju inte av att skaffa barn hihi dagarna bara försvinner, går i 110 liksom... och sällan man hinner göra det man vill hinna med. Jag har liksom svårt att stanna upp och ta vara på det jag gör, det som händer...blir för mycket fokus på tvätta, städa, laga mat, dagis, jobb osv... måste lära mig att ta vara på mysiga stunder med Lana, shaswar, familjen och vänner! Kanske bara mig själv oxå ibland...
För va händer om jag hoppar över dammsugaren en dag? ingenting!! men va händer om jag hoppar över att umgås med mina kära? jag missar massa kärlek!! massa TID!
TIDEN är inte för evigt, så välj din TID rätt och ta vara på den!

Magnus Ugglas dag på förra avsnittet av "så mycket bättre". En artist som jag är uppvuxen med och lyssnat på mycket genom åren. Vilken låtskrivare!
blev så lycklig när Miss Li valde att göra om min absoluta uggla-favorit "första gången"! Hon gjorde den grymt bra men inte bättre än orginalet ;)
Låten handlar om tiden som magnus förklarar på ett fantastiskt fint sätt till sin dotter...
"vaför längtar du så när det går så fort ändå?"
gåshud varje gång!
TA HAND OM TIDEN :)






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar