söndag 29 juli 2012

Varberg

Fredags morgon packade jag väskorna, in med bebis, vagn och väskor i bilen. Första stopet vad torp för lite matinhandling och innan vi gav oss iväg längst västkusten hann vi med lite mellanmål. Mitt nya favvomellanmål ;kaffe och blåbär :) starkt tips! Lana älskar dom oxå! I bilen provade vi groks, ostchips! Dyra men värt o unna sig ibland :)
Det fina vädret fortsatte även denna dag och södra näs i Varberg är då den ultimata platsen att befinna sig på, så vackra vyer och många många barndomsminnen! Min moster och hennes man har haft denna charmiga gula lilla stuga så länge jag kan minnas och vi har hälsat på varje år! Men nu har kommunen bestämt att den inte ska få stå kvar då det ska vara grönområde precis där den ligger... Hmm hur dumt, konstigt och tråkigt som helst... Som min moster sa: "inget slår utsikten från denna tomt"... Men nu bygger dom inte ens 100 m där ifrån ett nytt jättefint hus! Och utsikten går inte att klaga på :) kanske sitter Lana om 20 år och tänker på barndomsminnen från detta hus :)

Fredagen njöt vi av solen, grillade och spelade spel på kvällen. Lördagen bestod av mest regn och jag och Lana åkte hem framåt kvällen. Vi körde rakt in i skyfall och översvämningar på motorvägen som orsakade köer och vi låg i 30 på motorvägen vissa stunder. Men hem kom vi och nu väntar vi på att Shaswar ska vakna så vi se vad dagen har att erbjuda...?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar