onsdag 5 september 2012

Fullt hus + halloumisallad+ kokoskaka

Dagen började med morgonmys med världens finaste tjej <3
Sen har det gått i ett :) förberedde Coleslaw som jag tänkte ha med korv till middagen. Sen gjorde jag torsk med äggsås för första gången i mitt liv. Konstigt att jag aldrig har gjort det innan... Hur enkelt som helst och lilltösen åt med god aptit till lunchen.

Jessica skulle komma på lunch så när lillan sov gjorde jag en bär och kokoskaka! ( som vi skulle ha till efterrätt) Hittade receptet i en tidning som heter kurera som jag fått på en hälsokostbutik. I tidningen hade dom gjort med rabarber men jag va lite Wild and crazy och gjorde med blåbär och hallon i stället ;) ( och för att jag inte hittad rabarber i affären hihi)
Den blev faktiskt bra och smakade godast varm! Vispade grädde till med lite vaniljpulver. Ser bränd ut på bilden men är blåbären som blev väldigt mörka tror jag hihi
Till maten gjorde jag en halloumisallad med färska jordgubbar. Såg på Leila Lindholm på tv:n här om dagen när hon gjorde denna salladen. Kunde inte sluta tänka på den så va ju tvungen att prova :) väldigt somrig och även en bra förrätt... Bara att göra en mindre portion. Jag hoppade över mynta och blandade ruccola med spenat och mangold!
Moster Jeje tittade förbi efter skolan. Sen kom även Linda och Max förbi en stund. När dom var påväg ut och jag och Lana åt middag kom morfar på en snabbt visit. Kort efter kom pappan från jobbet!
Så fullt hus hela dagen! Mysigt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar