torsdag 13 september 2012

Ny epok i livet

Denna veckan e min sista vecka som mammaledig! På tisdag fyller min flicka 1 år och samma dag börjar vi inskolning på dagis! Hur sjukt e inte det? Hur snabbt har inte detta året gått? Hur stor har inte min flicka blivit?
Jag har varit helt positiv till detta och har längtat efter att börja jobba ( bara om 3 veckor nu) men nu när det börjar närma sig får mamman i mig lite ångest. Kommer vi verkligen klara detta? Är hon för liten? Tänk om hon inte trivs? Tänk om hon gråter sig igenom varje dag? Ursch...

Men antagligen kommer hon trivas som fisken i vattnet och inte vilja gå där ifrån när vi hämtar henne och jag kommer stå på jobbet och oroa mig i onödan... Eller?!

En ny epok i livet startar.. Jag ska inte längre "bara" försörja mig själv... Jag ska inte "bara" va mamma... Jag ska va en arbetande mamma och fru!!

Spännande framtid att möta!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar