tisdag 11 september 2012

Hälsokost+ kyckling med vitkål & jordnötssås

Idag har vi hängt hemma hos Linda och sen gjorde vi lite ärenden på stan tillsammans.
Shoppade lite på hälsokost som gör mig så lycklig :) är så mycket jag vill prova! Kanske ska satsa på en egen butik? Vore skoj :)
Köpte mandelmjöl, jordnötssmör till middagen och en mellis; choklad och en Berry boost :)

Middagen blev kyckling med stekt vitkål och jordnötssås!
Vitkål var så där att steka tyckte jag. Godare rå i tex Coleslaw.

Detta recept är en blandning av olika recept jag kollat på!
Kryddade kycklingen med peppar, salt, paprika och chilipulver. Hade i ugnen ca 40 min på 200 grader. Hackade upp vitkålen och en gullök. Fräste gullöken i en kastrull i kokosolja. Hällde sedan i ca 2 msk jordnötssmör och 3 dl grädde. Kokade upp under omrörning tills den tjocknat. Stekte vitkålen i kokosolja, salt, peppar och sambal olek.

Ska oxå lyfta fram produkterna från Kung Markatta. Jättebra produkter och ekologiska :)

Nu vm-kval på tv:n. Heja Sverige :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar