lördag 15 september 2012

Low-carb Snickers

Jag tänkte göra low-Carb Snickers till mig på tisdag, till Lanas födelsedag sp jag oxå kunde smaska på nått med gott samvete :)
Men kunde inte hålla mig så slängde ihop dom idag, lite lördagssnacks va jag väl värd efter en dag på jobbet :)

Dom va hur enkla som helst att göra. Endast tre ingredienser!
1 dl jordnötter ( hade velat ha ekologiska men hittade ej)
1 dl jordnöttssmör
200 g choklad ( gärna sockerfri)

Smälte hälften av chokladen på låg värme i Mikron. Hällde sedan ut detta på ett bakplåtspapper och lät det stela till en stund i kylen. Under tiden blandade jag ihop jordnötter och smöret i en kastrull och värmde upp på låg värme. Smälte samtidigt resten av chokladen. Brede sedan ut jordnötsröran över fen stelna chokladen och toppade med sista chokladen!
Lät stelna i kylen och skar sedan upp i mindre bitar!

Recept ide från 56kilo.se så klart :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar