onsdag 30 maj 2012

Kalops, Muffins och broccolitoppar

Idag har varit en "må kasst"-dag så jag och Lana har gått hemma i pyjamas hela dan! Men äta va vi ju tvungna till. Lana åt min hemmagjorda kalops med potatis. Hon matvägrade efter några skedar, som hon gjort dom 2 senaste veckorna. Men när fröken fick va med och kladda själv gick det jättebra och hon åt upp nästan allt. Sen fick vi sanera köket, mmm underbart :(
Lunch till mig själv, slängde jag ihop lchf- muffinsen igen. Denna gången blev det med rökt kalkon, lök och fetaost, mums! Använde oxå mina nya fina muffinsplåtar :)

Till middagen hade vi köttbitar att steka.Till skulle jag testa att göra broccolitoppar för första gången. Dom smaka gott med dom blev alldeles för lösa och såg mer ut som mos. Så nästa gång blir det mer broccoli antar jag. Jag tog:

Ca 500 g broccoli
1/2 dl grädde
75 g smör
1 äggula
Salt & peppar

Kokade broccolin mjuk. Sen hällde jag i resten av ingredienserna och mixa med en stavmixer. Spritsade ut dom på bakplåtspapper och gräddade i ugnen ca 10 min på 250 grader.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar