måndag 21 maj 2012

Matiga Lchf- muffins

Idag efter bvc, handling, en sväng i solen och kycklingsallad till middag har jag gjort muffins som uppskattades av min man oxå :)

Jag blandade med en elvisp:
8 ägg
1 dl grädde
1 dl riven ost
1 dl keso ( eller kesella)
1 tsk bakpulver
Salt & peppar

Fyllningen är det bästa med dessa muffins; man kan ta vad man vill och jag tror vi kommer prova många i framtiden :) idag blev det kalkonsalami och brieost! Jag blandade salamin i smeten, brieosten la jag i efter jag lagt smeten i formarna.
Grädda i 175 grader ca 30 min!
Efter ca 10 min tog jag ur dom och toppade med solrosfrön och oregano! Hade även lite i smeten innan :)

För att muffinsen inte ska flyta utvi ugnen rekommenderar jag att ställa formarna i en muffinsplåt. Idag körde jag med dubblaformar för att detta inte skulle hända och i veckan blir det kanske shopping av en muffinsplåt ::)
Eller kanske silikonformar? Flyter det ut? Någon som vet?

Ses i solen ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar