tisdag 15 maj 2012

Lchf- müsli

Känner att jag har var lite dålig på att variera maten sen vi börja med lchf igen. Blir ofta samma frukost, samma middag... Samma samma... Men idag har jag kollat in massa nya recept och har många nya ideer och allt jag testar kommer jag självklart att dela med mig av här :) spännande va ? ;)

Idag gjorde jag müsli!
30 g valnötter
100 g hasselnötter
100 g cashewnötter
60 g solrosfrön
1 dl kokosflingor
Ca 1/2 dl vatten
Ca 1/2 dl olja

Jag grovhackade alla nötter, blandade dom och även fröna och flingorna. . Blandade vattnet och oljan separat och sedan ner i nötblandningen. Har läst runt lite och vissa blandar i lite vaniljpulver ( inte vaniljsocker) i sin müsli, jag hade inte det hemma så tog lite sukrin.
Ugnen på 200 grader och rosta nötterna i ca 15 min. Blanda en eller två gånger.
Det blev super bra! Och gott! Och det bästa är att man kan variera med massa olika nötter och frön!
Idag åt jag min müsli till kvällsmat med turkisk yoghurt som jag blandade med lite kanel och så toppade jag muslin med lite hallon! Mums :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar